Käyttöönotto

Paylinkin käyttöönotossa on 3 vaihetta.

  1. Tilaa palvelu ja saat tunnukset sähköpostiisi 1 – 2 työpäivässä
  2. Kirjaudu Paylinkiin saamillasi tiedoilla ja mene asetuksiin (oikea yläkulma)
  3. Syötä seuraavat asetukset
    1. Yrityksen tiedot. Yrityksen tietoihin tulee yrityksen nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero sekä mahdollisesti logo.
    2. Paytrail-tunnukset. Paytraililta saadut rajapintatunnukset. Tunnuksien oikeellisuuden voi tarkistaa Tarkista tunnukset -painikkeesta.
    3. Tilausten asetukset. Tilausten asetuksista voi valita sisältääkö hinnat alv:n, oletusmaksuajan ja -alv-prosentin sekä muita tilauksiin liittyviä asetuksia.
    4. Tilausten tilat (vapaaehtoinen). Tilausten tiloilla voi luokitella tilauksia erilaisiin kategorioihin. Tiloja voivat esimerkiksi olla Odottaa käsittelyä ja Valmis.
    5. Kuitin asetukset. Kuitin asetuksista voi lisätä kuitille lisätekstin, esimerkiksi lisätietoa palvelun toimittamisesta tai ehdoista.
    6. Sähköpostin asetukset. Sähköpostin asetuksista voi lisätä vapaavalintaisen tekstin maksupyyntöihin sekä tilata maksupyynnöistä kopion omaan sähköpostiin.

Kun asetukset on syötetty, on palvelu valmis käyttöönotettavaksi.